poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Prosto z lotniska na „Lęk wysokości”

W miniony piątek, 20 kwietnia, miała miejsce premiera filmu „Lęk wysokości” – pełnometrażowego debiutu Bartosza Konopki, reżysera mocno związanego z Dąbrową Górniczą w której się wychowywał i dorastał.
W niedzielę 22 kwietnia, specjalnie dla mieszkańców Dąbrowy, odbył się specjalny pokaz filmu, w którym udział wziął sam reżyser. Mnie spotkał ten zaszczyt, że zaraz po seansie miałem przyjemność poprowadzić rozmowę z reżyserem.

Szczerze powiedziawszy pędząc prosto z lotniska do kina, kiedy miałem wrażenie że wszelkie przeciwności losu sprzysięgły się przeciwko mnie (spóźniony powrót z lotniska, ulewna burza która zalał wiadukt na trasie S1, zamknięty przejazd kolejowy na Pogorii, gigantyczny korek do świateł, a na koniec poszukiwanie mojej marynarki, która została schowana gdzieś w kinie i nikt nie wiedział gdzie)  i kiedy wydawało mi się, że na bank spóźnię się na naszą premierem, cały czas zastanawiałem się o co zapytać Bartka. Tym bardziej że jest to film bardzo osobisty i mocno intymny.

Kiedy skończyły się końcowe napisy i cała sala rozbrzmiała gromkimi brawami miałem taki mętlik w głowie, że szok… Na szczęście film mimo trudnej tematyki i moich obaw nie okazał się filmem, który przygniata widza i samo podejście jego autora dodało mi skrzydeł :)

foto: Dariusz Nowak

Mam nadzieję, że patrząc na to wszystko z boku, nie widać było za bardzo mojej improwizacji porównywalnej do tej z III części Dziadów Mickiewicza i wszystko wyglądało na profesjonalnie przygotowane :)

Jeszcze raz gratuluję Bartkowi i dziękuję za przyjemność i zaszczyt poprowadzenia tej rozmowy na forum. A Was wszystkich zachęcam do przeczytania rozmowy z reżyserem, która ukazał się w ostatnim Przeglądzie Dąbrowskim i obejrzenia filmu, ba naprawdę jest tego wart! Na zachętę zamieszczam trailer.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz